Propozycje dla regionów

Polecam szereg publikacji ekonomicznych dostępnych on-line:


Publikacje InstytutuPrace ekonomiczne, analizy, opinie. Nie wszystkie są po korekcie, za co przepraszamy, są to setki prac.

Polska wymaga zmiany ustroju na bardziej decentralny.

Kampania Reforma Nauki

Pomysły na reformę sektora nauki.

Instytut Ekologiczny – Kampania Wolny Rynek w Ochronie Przyrody- na S24

Instytut Ekologiczny to nowy projekt wydawniczy Instytutu Ekonomicznego na polskim rynku idei. Tworząc go mamy nadzieję na przywrócenie debaty na temat stanu dbałości o środowisko naturalne do głównego nurtu polskiej polityki.

W nowej publikacji: „Wolnorynkowo komentując”, polecamy wybór cytatów z prac Adama Heydla, przedwojennego polskiego liberała gospodarczego.

Strona kampanii na rzecz ożywienia portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Zapraszamy do zapoznania się z kampanią instytutu na rzecz uruchomienia portu lotniczego między Poznaniem a Zieloną Górą. Jest on państwowy, nawet nie komunalny, co wg nas tłumaczy jego upadek.

Kampania Transport – Instytut Ekonomiczny na Salon24

Wolnorynkowy transport to mieszanka wolnego rynku i rządowych regulacji, koniecznych aby w walce konkurencyjnej nie wygrały struktury monopolistyczne i oligopolistyczne.

Kampania Miasta – Instytut Ekonomiczny na Salon24

Jakie są miasta nowoczesności? Jakiej infrastruktury potrzebują do rozwoju? Ekonomista czasem czuje się w obowiązku komentować otaczającą rzeczywistość.

Kampania Kultura – Instytut Ekonomiczny na S24

Wolny rynek w organizacji kultury jest szansą na dogonienie cywilizacji zachodnioeuropejskiej w tej dziedzinie. Zapraszamy do lektury publikacji on-line.

Kampania Transport Wolnorynkowy

Zapraszamy na stronę kampaniii Instytutu Ekonomicznego o wolnorynkowe mechanizmy w sektorze transportu. Ok. 190 prac!

Telewizja Ekonomiczna już funkcjonuje. Wywiady i wypowiedzi czołowych ekonomistów.

Wydawca Mediów

Propozycja wydawnicza Instytutu Ekonomicznego dla rynku mediów w Polsce. Zmieniają się, dzięki rozwojowi sieci Internet, nasze możliwości poznawcze. Media tradycyjne: prasa, radio, telewizja, niekiedy walczą o widzów. Nowe inicjatywy medialne, mimo inwestycji rzędu kilku mln PLN i obecności w sieciach kablowych, niekiedy są w stanie…

Adam Fularz, IE research fellow

Kontakt w Warszawie:

Adam Fularz, research fellow, IE.ORG.PL

 

ul. Międzynarodowa 68b,

tel. 0604 44 36 23