ostatnie wydanie- nasz widget
Z ostatnich dni: Wielka powódź wokół Stadionu Narodowego
Drodzy Czytelnicy!
opóźnienia w dziedzinie reform instytucji w wielu sektorach gospodarki sięgają już dwóch dekad w odniesieniu choćby do sąsiednich krajów, np. Czech. Kryzys jest nie tyle jakimś nieprzewidzianym wypadkiem, co konsekwencją lat zaniedbań. Wydaje się że nie ma środków, poza pieniędzmi politycznymi, na niezależne instytucje. Ja osobiście głowię się jak pozyskać środki dla Instytutu Ekonomicznego na kampanie informacyjne dla władz regionalnych, mogące powstrzymać lokalne samorządy od demontażu rozmaitych elementów infrastruktury, co czego coraz częściej dochodzi.
Są to coraz bardziej kosztowne kampanie, a listy email nie wystarczają. W planach mam kampanię na rzecz ocalenia dawnego międzynarodowego portu lotniczego w Krzywej koło Jeleniej Góry. Sądzę że w warunkach gospodarczych Czech czy RFN funkcjonowałby. Nie wspominając o tysiącach km linii kolejowych, które w tamtych krajach nadal znajdują klientów i tworzą miejsca pracy- tutaj próbowałem się upominać jedynie o gospodarczo najcenniejsze fragmenty sieci, niestety- w wielu miastach nawet nie trafiłem do prasy. Być może myślenie w kategoriach „tamtych” systemów gospodarczych tym w Polsce skutkuje?
Chcemy wydać serię publikacji regionalnych dla władz lokalnych i lokalnych społeczności. Nagłośnić podstawowe cywilizacyjne problemy. Być może poskutkuje to zaniechaniem działań rozbiórkowych i demontażowych różnych fragmentów infrastruktury, wciąż cennej jako złom. Bardzo szkoda szybkiej magistrali kolejowej Berlin- Wrocław, którą ekspresy „Latający Ślązak” jeździły w bodaj 3-krotnie krótszym czasie niż obecne połączenia transgraniczne. Czasem rozbiórkę linii widać dopiero z okien samochodu pokonującego nową szosę.
Chcielibyśmy kontynuować z szeregiem edycji lokalnych i regionalnych, tytuły gromadziliśmy od dłuższego czasu. Nie jesteśmy jednak w stanie sfinansować tylu tytułów na rynek wyższy, z jakimi chcielibyśmy wystartować. Nasze wydawnictwo jest przeznaczone dla posłów i senatorów i publikuje prace ekonomiczne i inne. Niemniej, koszty tych działań wydawniczych są znaczne. Ograniczyliśmy część redakcyjną z końcem miesiąca, oferując głównie przedruki treści. Prosimy o wsparcie.
Adam Fularz
Gazeta Poselska i Instytut Ekonomiczny
Jak nas wesprzeć:
Oferujemy następujące możliwości wsparcia naszej działalności:
Wpis na listę Klubu Donatorów Instytutu Ekonomicznego : od 50 do 300 PLN
Wpis jako sponsor konkretnej pracy badawczej IE- umieszczony w publikacji Instytutu: od 150 PLN
Reklama sponsora na bannerze (na witrynie lub podczas debat, konferencji IE: od 300 do 1000 PL
Reklama na witrynach IE: od 300 PLN
Speakers bureau: cena do uzgodnienia
Dokonaj transakcji:
Wpis na listę sponsorów działalności badawczej IE:
od 50 do 300 PLN
Wybierz kwotę |
Wpis mały 50,00 PLN Wpis średni 150,00 PLN Wpis duży 300,00 PLN |
Reklama sponsora na bannerze (na witrynie lub podczas debat, konferencji IE:
od 150 do 400 PLN
Wybierz cenę banneru |
banner mały 150,00 PLN banner średni 250,00 PLN banner duży 400,00 PLN |
Reklama na witrynach IE: od 300 PLN
Wybierz cenę banneru |
banner 1- podstawowy 300,00 PLNbanner 2- średni 450,00 PLNbanner 3- duży 600,00 PLN |
Fundraising:
Łukasz Stachurski, Junior Communications Manager
E: „Łukasz Stachurski” <stachurski.l(małpa)gmail.com>,
T: 0792213177, 0604 44 36 23
Wystawiamy faktury VAT za usługi sponsorskie. Aby uzyskać fakturę podaj dane poniżej wraz z kwotą na jaką mamy wystawić fakturę.
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza:
[contact-form][contact-field label=’Imię%26#x002c; nickname’ type=’name’ required=’1’/][contact-field label=’Email’ type=’email’ required=’1’/][contact-field label=’Witryna%26#x002c; organizacja (niewymagane)’ type=’url’/][contact-field label=’Komentarz lub nazwa wybranego wpisu%26#x002c; bannera i dane do rachunku/ faktury pro-forma’ type=’textarea’ required=’1’/][/contact-form]
Przegląd wydań:
Szansa na szybką kolej w Bielsku- Białej? – Zaproponowaliśmy w 2002 roku wprowadzenie szybkiego tramwaju kolejowego- kolei miejskiej w ważnej komunikacyjnie relacji w kierunku Wapienicy. Są warunki…
W Bydgoszczy konsultanci wrobili władze w archaiczne rozwiązania – Przyznam że uważam to za skandaliczne zaniedbanie, ale z tego co czytam, to liczni konsultanci jakich wynajęły władze Bydgoszczy nie proponowali wprowadzen…
Czy koło Dębicy wreszcie ożyje port lotniczy? – Fot. Royal Aero StarKiedyś pisałem o idei lepszego wykorzystania portu lotn. w Mielcu koło Dębicy jako regionalnego portu lotniczego dla Tarnowa, Dębicy…
Warszawa- miasto bez przestrzeni publicznej – Centrum WawyOstatnio wysłuchuję różnych żali na temat Warszawy jako miasta. Moi znajomi porównują je z Wrocławiem, masowo utyskując iż Warszawa jest biedna…
Szansa na większą sieć kolei miejskiej? – Adam Fularz Władze niektórych miast potrafią zaskoczyć innowacyjnością. Tak było w przypadku Gdyni, której postępowe władze ongiś przodowały w procesie l…
Jak ożywić gorzowską estakadę kolejową dla ruchu aglomeracyjnego? – Model Zwickau: autobus szynowy, spalinowy, wjeżdża na tory kolejowe Gorzów posiada sieć kolejową której przebieg przez centrum miasta rodzi skojarzenia z s…
Jeleniogórska Kolej Miejska- czy powstanie? – dawne propozycje redakcji Gazety Jeleniogorska.pl Jeleniogórska Kolej Miejska Jeleniogórska Kolej Miejska – znajdująca się w stadium projektowania inicja…
Propozycja kolei podmiejskiej dla Kielc – Adam Fularz Kilka lat temu wiele miejsca poświecono na dyskusje nad propozycja stworzenia od podstaw systemu kilku linii tramwajowych w Kielcach. System …
Propozycja ożywienia portu lotniczego w Koszalinie – Czy Koszalin trafi na siatkę lotów?W obecnej sytuacji ekonomicznej możliwe jest przywrócenie pierwotnej funkcji lotniska cywilnego. Pozyskiwanoby podróżn…
Czy Płock i Kutno stworzą aglomerację połączoną koleją? – Adam Fularz, 2007-2011 Niniejszy dokument ocenia przyczyny upadku obsługi koleją miasta i aglomeracji Płock – Kutno oraz przedstawia propozycję strategii m…
Czy port lotniczy w Legnicy będzie „zaorany”? – W samolocie Jestem ekonomistą transportu i chciałbym przekazać kilka uwag w sprawie lotniska. Primo- patrzy się na lotnisko przez pryzmat Legnicy, zamiast…
Uruchommy port lotniczy Łomża- Ostrów Mazowiecka – Pamiętam z mediów że w niektórych polskich miastach, w Łomży czy w Białymstoku, wyrażano wielkie resentymenty z powodu braku portów lotniczych. Ależ! Te mi…
Proposal for passenger railways in Woivodship Lubelskie – Proposal of train network in the area, (c) copyright information is provided on the map. The region of southern Lubelskie, called Zamojszczyzna, is the p…
Mały port lotniczy ma szansę w Mielcu – Fot. Royal Aero StarKiedyś pisałem o idei lepszego wykorzystania portu lotn. w Mielcu koło Tarnowa jako regionalnego portu lotniczego dla Tarnowa i Tarno…
Szansa na szybką kolej miejską na trasie do Zakopanego – Przypominamy projekt sprzed paru lat: SKM na trasie Nowy Targ- Zakopane? Dwupasmowa „zakopianka” tylko do Nowego Targu i przy dojeździe do Zakopanego, n…
Czy możliwe jest uruchomienie zapomnianego lokalnego portu lotniczego koło Ostrołęki? – Pamiętam z mediów że w niektórych polskich miastach, w Ostrołęce czy w Białymstoku, wyrażano wielkie resentymenty z powodu braku portów lotniczych. Ależ! T…
Kolej do portu lotniczego w Rzeszowie- znów o niej zapomniano? – Jakiś czas temu pojawił się pomysł odbudowy zlikwidowanej bocznicy kolejowej i uruchomienia połączenia kolejowego na lotnisko w Rzeszowie. Kursowałoby tu w..
Czy Sandomierz ze Stalową Wolą połączy kolej podmiejska? – Adam Fularz Wkrótce sąsiednia Stalowa Wola będzie stała w korku samochodowym.Być może ratunkiem jest rozwój ekologicznej komunikacji zbiorowej w sąsiednim …
Linia SKM do Tczewa- propozycja – Fot. Przebieg linii w dzielnicy Orunia- wykorzystanie torów towarowych Linia do Tczewa powstaćby mogla z wykorzystania torów towarowych na stacji Gdańsk ..
Szansa na port lotniczy w Szczecinku- Wilczych Laskach? – * * Adam Fularz, IE Polskie regiony wreszcie zaczęły rozwijać znajdujące się na ich terenach regionalne porty lotnicze, nawet w tych mniejszych ośrodkach. …
Czy zapomniany port lotniczy koło Tarnowa ma szansę ożyć? – Fot. Royal Aero StarKiedyś pisałem o idei lepszego wykorzystania portu lotn. w Mielcu koło Tarnowa jako regionalnego portu lotniczego dla Tarnowa i Tarno…
Szansa na kolej miejską do osiedla Podzamcze? – Adam Fularz W 2002 roku zaproponowano władzom Wałbrzycha powrót komunikacji szynowej do tej konurbacji. Władze wyraziły szersze zainteresowanie dopiero w …
O SKM dla Włocławka – Opr. Inst.Ekologiczny, do celów dydaktycznych wykorzystano podkład google maps Jako ekonomista transportu apeluję do Państwa o lepsze wykorzystanie infras…
Festiwal kultury współczesnej rusza w sobotę 22.09 w Ziel. Górze – FESTIWAL KULTURY WSPÓŁCZESNEJ LOOK & SEE 2012II edycjaSobota, 22.09.2012od godziny 18.00 Look & See 2012 to już II edycja odbywającego się równolegle fes…
Koncepcja nowego Dworca Głównego dla Łodzi – Adam Fularz
Województwo Łódzkie i Łódź ma bez wątpienia najgorszy w Europie system połączeń kolejowych. W Europie nie można znaleźć drugiej mi…
Polecamy szereg publikacji ekonomicznych dostępnych on-line:
Polska wymaga zmiany ustroju na bardziej decentralny.
Pomysły na reformę sektora nauki.
Instytut Ekologiczny – Kampania Wolny Rynek w Ochronie Przyrody- na S24
Instytut Ekologiczny to nowy projekt wydawniczy Instytutu Ekonomicznego na polskim rynku idei. Tworząc go mamy nadzieję na przywrócenie debaty na temat stanu dbałości o środowisko naturalne do głównego nurtu polskiej polityki.
W nowej publikacji: „Wolnorynkowo komentując”, polecamy wybór cytatów z prac Adama Heydla, przedwojennego polskiego liberała gospodarczego.
Strona kampanii na rzecz ożywienia portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Zapraszamy do zapoznania się z kampanią instytutu na rzecz uruchomienia portu lotniczego między Poznaniem a Zieloną Górą. Jest on państwowy, nawet nie komunalny, co wg nas tłumaczy jego upadek.
Wolnorynkowy transport to mieszanka wolnego rynku i rządowych regulacji, koniecznych aby w walce konkurencyjnej nie wygrały struktury monopolistyczne i oligopolistyczne.
Jakie są miasta nowoczesności? Jakiej infrastruktury potrzebują do rozwoju? Ekonomista czasem czuje się w obowiązku komentować otaczającą rzeczywistość.
Wolny rynek w organizacji kultury jest szansą na dogonienie cywilizacji zachodnioeuropejskiej w tej dziedzinie. Zapraszamy do lektury publikacji on-line.
Kampania Transport Wolnorynkowy
Zapraszamy na stronę kampaniii Instytutu Ekonomicznego o wolnorynkowe mechanizmy w sektorze transportu. Ok. 190 prac!
Telewizja Ekonomiczna już funkcjonuje. Wywiady i wypowiedzi czołowych ekonomistów.
Propozycja wydawnicza Instytutu Ekonomicznego dla rynku mediów w Polsce. Zmieniają się, dzięki rozwojowi sieci Internet, nasze możliwości poznawcze. Media tradycyjne: prasa, radio, telewizja, niekiedy walczą o widzów. Nowe inicjatywy medialne, mimo inwestycji rzędu kilku mln PLN i obecności w sieciach kablowych, niekiedy są w stanie…
O Instytucie Ekonomicznym
Ulokowany w Zielonej Górze i Warszawie, Instytut Ekonomiczny (IE) jest niezależną apolityczną organizacją spraw publicznych, którego badania, publikacje i programy rozwijają idee i polityki gospodarczej na rzecz wolnych i prosperujących wspólnot, społeczności w Polsce i na świecie. Instytut działa poprzez kampanie kierowane do lokalnych społeczności, przygotowuje opracowania i analizy. Z uwagi na system finansowania organizacji eksperckich w Polsce, Instytut, chcąc zachować niezależność, prowadzi w Polsce działalność jedynie w bardzo niewielkim, ograniczonym zakresie.
Kontakt dla zapytań z mediów:
Łukasz Stachurski, Junior Communications Manager
E: „Łukasz Stachurski” <stachurski.l@gmail.com>, T:792213177
Sekretariat Instytutu
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
Łukasz Stachurski, Junior Communications Manager
E: „Łukasz Stachurski” <stachurski.l@gmail.com>,
T: 792213177, 0604 44 36 23
E: sekretariat@ie.org.pl
Biblioteka IE
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
e-mail: biblioteka@ie.org.pl
T: 792213177
Biblioteka jest wyposażona w podręczniki do makroekonomii, mikroekonomii, podstawową literaturę z zakresu ekonomiki kultury, ekonomiki mediów, ekonomik branżowych etc.
Adam Fularz, IE research fellow |
Kontakt w Warszawie:
Adam Fularz, research fellow,
Instytut Ekonomiczny Warszawa,
ul. Międzynarodowa 68b,
tel. 0604 44 36 23